tirsdag 7. desember 2010

Bingo

I dag hadde jeg en eksamen som av flere bekjente av meg kaller for "bingo-eksamen", nemlig Helsepsykologi - 50 spørsmål med avkryssing og fire alternativer (et riktig svar). Man må ha minst 20 riktig for å bestå.

For min del så leste jeg faktisk nesten alt pensum (tok meg ca 2 dager med mer eller mindre effektiv lesing), så det ble ikke så bingo for min del! Greit nok, noen av spørsmålene var enkle å ressonere seg fram til, men andre ikke. Noen spørsmål hadde jeg aldri i verden hørt om en gang. Kanskje jeg burde lest de 3-4 kapitlene jeg hoppet over...

men det som var mest saklig med hele eksamenen var da man skulle levere den inn! For de som har hatt eksamen på NTNU før vet man at man må sitte minst én time før man får lov til å levere. Greit nok, jeg var ferdig klokka 10 selv, men fikk jeg levert da? Nei! Jeg fikk ikke levert før 10:40! Men sånn går det vel når 300+ stk skal levere eksamen SAMTIDIG og det er kun TRE eksamensvakter som sitter og krysser av på at du har levert! Er det mulig? Det må jo for f gå an å bruke minst 5 av de andre vaktene som satt rundt omkring til å hjelpe til med kryssinga??....
OMG!

I tillegg må man ha fått underskrift av at man har fylt ut formaliene korrekt av en av disse andre eksamensvaktene før man leverer eksamen til en som krysser av, noe mange hadde *glemt* og disse studentene opptok da verdifull tid i dobbel kø-ståing! Jeg skjønner meg ikke på disse *tullingene*.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar