søndag 5. desember 2010

Julebrus





Jeg bor i Trondheim, og her elsker de tilsynelatende BRUN julebrus av type E.C. Dahls. Denne typen brus er bedre kjent som "champagnebrus" eller "brus med champagnesmak", jeg foretrekker da Villa Champagnebrus


Har de helt misforstått alt? - Julebrus skal jo være RØD! jula er jo rød, ikke brun.

Det jeg savner aller mest er denne
Oskar Syltes "Rudolf og Nissens julebrus". Nam.

Ifjor hadde de heldigvis Grans julebrus på Rema 1000 i Trondheim, men jeg har ikke sett den i år :(



Jeg har vært innom Rema 1000, Bunnpris, Meny på Solsiden (skulle strengt tatt på Ultra, men så hadde Ultra blitt til Meny), og endte opp med kun 3 sorter rød julebrus:
- Coca Cola julebrus (denne smaker alt for syntetisk)
- Aass julebrus (helt grei, bedre enn Coca Cola sin)
- Lerum julebrus (denne kjøpte jeg ikke siden den så helt heslig ut)

Og ja, det finnes noe som heter Eventyrbrus, og ja, denne er rød, men den teller ikke som julebrus!

skuffa!
(og gleder seg til å dra hjem i jula for å drikke skikkelig julebrus)

4 kommentarer:

  1. Om i huske rett, så i tror i at me he Rudolf og Nissen her på tonstadbrinken! :) Kan ta å sjekke i morra når i ska på butikken for d xD

    SvarSlett
  2. Glemt bloggen din i.. Hehe.. Men d e jo hansa julebrus som e den absolutt eneste goe...

    SvarSlett
  3. Hansa sin e grei, men ikkje best ;-)

    SvarSlett